تاریخ : 27. مهر 1404 - 20:14   |   کد مطلب: 30072
توسعه خدمات پستی و ارتقای کیفیت توزیع مرسولات در شهرستان رزن
در راستای توسعه خدمات پستی و ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان، اداره پست شهرستان رزن طی ماه‌های اخیر اقدامات موثری را در حوزه‌های مختلف اجرایی و خدماتی به انجام رسانده است.

توسعه خدمات پستی و ارتقای کیفیت توزیع مرسولات در شهرستان رزن

در راستای توسعه خدمات پستی و ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان، اداره پست شهرستان رزن طی ماه‌های اخیر اقدامات موثری را در حوزه‌های مختلف اجرایی و خدماتی به انجام رسانده است.

بر اساس این گزارش، توسعه تعاملات با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله شهرداری‌های رزن و دمق به عنوان یکی از محورهای اصلی همکاری بین‌بخشی در دستور کار قرار گرفته و موجب تسهیل خدمات‌رسانی به مردم شده است.

در زمینه هوشمندسازی عملیات پستی نیز، فرآیندهای مختلف از مرحله پذیرش تا توزیع به صورت هوشمند ساماندهی شده و گوشی تلفن همراه در اختیار نمایندگی‌های توزیع شهری و روستایی قرار گرفته است. همچنین به منظور پیشگیری از سوء‌استفاده از نام و نشان پست، سرشماره پیامکی «IRANPOST» توسط شرکت ملی پست راه‌اندازی شده است تا اطلاع‌رسانی به شکل مطمئن و متمرکز انجام شود.

توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و توزیع در سطح شهرستان، همکاری با بخش خصوصی در زمینه توسعه بازار پست شامل فروشگاه‌های اینترنتی، آنلاین‌شاپ‌ها و کسب‌وکارهای خرد از دیگر اقدامات مهم اداره پست شهرستان رزن به شمار می‌رود.

همچنین پیگیری و اجرای پروژه ملی GNAF (نظام نشانی استاندارد ملی) در شهرستان رزن با همکاری بخشداری و دهیاری روستای هریان به عنوان پایلوت استانی به مرحله افتتاح و نصب پلاک هوشمند آبی رسیده است. در همین راستا از طریق تعاونی دهیاران، تاکنون با ۸۰ درصد از روستاهای بخش مرکزی قرارداد همکاری منعقد شده و به زودی عملیات فهرست‌برداری و به‌روزرسانی اطلاعات مکانی آغاز خواهد شد.

گفتنی است اهتمام ویژه در توزیع به موقع بسته‌ها و امانات پستی شهری و روستایی باعث شده تا شهرستان رزن با ۹۶ درصد موفقیت در توزیع مرسولات، رتبه سوم استانی را از نظر کیفیت خدمات پستی کسب کند؛ موفقیتی که حاصل تلاش شبانه‌روزی و همدلی پرسنل پست شهرستان است.