به گزارش صبح رزن به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، مصطفی خزاعی ظهر امروز در همایش مدیران متوسطه نظری آموزش و پرورش استان همدان، اظهار داشت: توانمندسازی مدیران مدارس با علم مدیریت، تفویض اختیار به مدیران برای حرکت از سیستم مدیریتی متمرکز به سمت غیرمتمرکز در طرح تعالی مدیرات آموزشگاهها مورد توجه است.
وی افزود: در مدت چهار سال باید بیش از 50 درصد مدارس مستقل استان همدان زیر پوشش طرح تعالی مدیریت قرار گیرند که برای تحقق این برنامه لازم است برنامهها و کارگاههای آموزشی برای مدیران به صورت تخصصی برگزار شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان ابراز کرد: در راستای تحقق اجرای طرح تعالی مدیریت تاکنون 400 نفر از مدیران آموزشی مدارس متوسطه نظری در قالب دوره ضمن خدمت 6 ساعته در این طرح شرکت کردند.
وی با بیان اینکه در سالتحصیلی آینده دوره آموزشی پایه اول متوسطه دوم حذف میشود، گفت: توزیع متوازن رشتهای در مدارس از برنامههای عملیاتی تدوین شده است که این برنامه به منظور تقویت رشتههای شاخه فنی و حرفهای و کار و دانش و علوم انسانی انجام میشود.
خزاعی بیان کرد: برنامه جامع هدایت تحصیلی به مدارس اعلام شده به منظور ایجاد زمینه آشنایی با رشتههای تحصیلی و آینده شغلی آنها دورههای آموزشی برای اولیا و دانشآموزان به منظور معرفی مشاغل و هدایت تحصیلی برگزار شده است.
وی افزود: در سال تحصیلی اخیر 11 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی برای تقویت مدارس فنی و حرفهای و کار و دانش اختصاص یافت همچنین در راستای سیاستهای وزارت آموزش و پرورش رشتههای کار و دانش برون سپاری میشوند تا از ظرفیت و امکانات سایر دستگاههای اجرایی از جمله فنی و حرفهای، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و ارشاد اسلامی استفاده شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: نظام جدید آموزش متوسطه در سالتحصیلی جدید با رویکرد نوینی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دوره دوم متوسطه استقرار مییابد.
عضو دبیرخانه راهبردی مدیران در حوزه آموزش و مدیریت کشور نیز اظهار داشت: باید سیستم کیفیت فراگیر در حوزه آموزشی و مدیریتی مدارس اجرایی شود و کیفیت جایگزین کیفیت آموزشی شود.
مسعود انصاری مهر افزود: طرح تعالی مدیریت آموزشی اختیار را از هرم قدرت جدا کرده و در اختیار مدیران مدارس قرار میدهد و آموزش و پرورش بیشتر نقش نظارتی بر عملکرد مدارس را ایفا میکند.
وی بیان کرد: تغییرات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه بازتاب مستقیمی بر افکار دانشآموزان دارد بر این اساس برای جلب توجه جامعه هدف باید نقاط ضعف و قوت آموزشی و مدیریتی شناسایی و ضمن اصلاح نقاط ضعف نسبت به تقویت نقاط قوت تلاش شود.
انتهای پیام/ آ
دیدگاه شما