به گزارش صبح رزن به نقل از خبرنگار مهر، عبدالرضا فولادوند ظهر سه شنبه در همایش معلمان پژوهنده استان همدان که در تالار معلم این شهر برگزار شد، با تبریک دهه فجر و بیان اینکه کسانی که در اوج ظلمت قیام کردند معلمانی بودند که با تشویق دانش آموزان رژیم طاغوت را سرنگون کردند، گفت: همراهی ملت فهیم ایران اسلامی، انقلاب را به پیروزی رساند.
فولادوند به نقش پژوهش در آموزش ها اشاره و با تاکید براینکه در گذشته حلقه مفقوده ای در آموزش و پرورش وجود داشت و باید فاصله ایجاد شده بین مجری پژوهشی و پژوهنده از میان می رفت، عنوان کرد: جشنواره معلمان پژوهنده تلاش می کند با نهادینه کردن پژوهش در مدارس نقش حلقه اتصال پژوهنده و مجری پژوهش را ایفا کند.
وی با بیان اینکه پژوهش در کاربردی کردن تجربیات معلمان، موثر است، عنوان کرد: باید فرهنگی که باعث جبران نواقص کارکردی پژوهش می شود را جا بیندازیم.
مدیرکل آموزش پرورش استان همدان در ادامه با بیان اینکه باید جلسات ماهانه و فصلی برای تعامل و تبادل تجربیات بین همکاران پژوهنده بیشتر شود، گفت: یکی از آسیب های پژوهشی بایگانی پژوهش ها و کاربردی نشدن آن هاست.
وی با بیان اینکه فلسفه پژوهش حل مشکلات جامعه است اما اینکه چرا تلاش می کنیم فقط با توسعه تئوری پژوهش ها، رفع تکلیف کنیم؟ گفت: آموزش و پرورش پویا نیست و هرکس تلاش می کند تجربیات خود را عملی کند.
فولادوند در ادامه افزود: کاربردی نشدن پژوهش ها باعث ایجاد معضل می شود چراکه جامعه هنوز توانایی استفاده کاربردی از پژوهش ها را ندارد و باید از این معبر عبور کنیم.
وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه باید فرهنگ استفاده از پژوهش ها را در بطن جامعه نهادینه کنیم، بیان کرد: بی شک تا نقطه و هدف اصلی پژوهش در دنیا فاصله زیادی داریم.
مدیرکل آموزش پرورش استان همدان با تاکید براینکه سرعت در پژوهش مهم است و یکی از دستاوردهای نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مطرح شدن ایران در ردیف کشورهای برتر پژوهشی در دنیا است، گفت: باید خود را با کشورهای بزرگ دنیا بسنجیم و باید درعرصه تحقیقات با کشورهای مطرح دنیا رقابت کنیم.
دیدگاه شما