به گزارش صبح رزن،عطاالله سلطانیصبور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اینکه طبقهبندی مدارس نوعی بدعت و روشی منفی بود که از سوی آموزش وپرورش به اجرا درآمد، توضیح داد: ریشه طبقهبندی مدارس را در تاسیس مدارس خصوصی و غیردولتی باید جستجو کرد زیرا آموزش وپرورش برای ایجاد تعادل در برابر این مدارس، مدارسی را تاسیس کرد که از دانشآموزان شهریهای را در قبال امکانات مدارس اخذ میکنند.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاسیس مدارسی تحت عنوان هیاتامنایی، نمونه دولتی یا سمپاد که از والدین دانشآموزان اخذ وجه میکنند از ابتدا اشتباه بود، تصریح کرد: با این اقدام به مرور زمان شاهد ایجاد یک کاست بستهای از دانشآموزان میشویم که به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر موفقیتهای تحصیلی بیشتری را کسب میکنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در مناطق مرفهنشین شهر شاهد وجود مدارسی هستیم که قریب به ۱۲ میلیون تومان از دانشآموزان شهریه سالانه اخذ میکنند و طبیعی است که امکانات این مدارس به مراتب بیشتر از مدارس معمولی موجود در مناطق محروم باشد.
وی با یادآوری اینکه طبقهبندی مدارس موجبات شکاف و تبعیض علمی را میان دانش آموزان کشور فراهم میکند، افزود: وضعیتی شبیه به این در دانشگاهها نیز به وجود آمده و قسمت اعظم بودجه به برخی از دانشگاههای واجد رتبه بالای علمی میرسد و دیگران بینصیب باقی میمانند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مدارس از راههای مختلفی همچون " کمکهای داوطلبانه"، " کمک به هوشمند سازی مدارس" از دانشاموزان شهریه اخذ میکنند، گفت: مدارس در این حوزه توجیهات زیادی میکنند به نحوی که والدین در نهایت ناچار به واریز پول مطالبه شده از سوی مدارس میشوند./
دیدگاه شما