تاریخ : 19. خرداد 1394 - 23:50   |   کد مطلب: 13437
معاون عمرانی استاندار همدان هزینه در تبلیغات صنایع دستی و مدیریت آن را سرمایه‌گذاری برای استان دانست و گفت: برند‌سازی صنایع دستی استان نیز باید مدنظر باشد، چراکه محصولات خوب ما را به نام سایر نقاط به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود‌رضا عراقی ظهر امروز در کارگروه تخصصی گردشگری استان، اظهار کرد: برای رسیدن به هدف توسعه گردشگری تنها ایجاد و تأمین زیر‌ساخت‌ها کافی نیست بلکه بحث نرم‌افزاری هم لازم است که انجام تبلیغات یکی از این موارد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تبلیغات باید در سطح ملی نیز صورت گیرد، گفت: در این مورد کم‌کاری شده است، مستند‌سازی‌ها تنها بخشی از تبلیغات است و باید کار‌های دیگری نیز انجام شود.

معاون عمرانی استاندار همدان افزود: با افتتاح شبکه گردشگری این شبکه به زودی پربیننده‌ترین شبکه خواهد شد که با تفاهم‌نامه‌ای شاهد پخش مستند‌هایی از استان در این شبکه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه در تبلیغات و مدیریت آن سرمایه‌گذاری برای استان است که با جذب گردشگر در اشتغال و اقتصاد استان نیز موثر خواهد بود.

عراقی تبلیغات را باعث رونق اقتصادی و رفع برخی مشکلات دانست و با بیان اینکه گردشگری مبحث پیچیده‌ای است،‌ گفت: با اینکه گردشگری قدمتی طولانی دارد اما قوانین و مقررات گردشگری قدیمی نیست. 

وی صنایع دستی را بخش مهمی از سازمان میراث فرهنگی دانست و گفت: برای برند‌سازی صنایع دستی استان نیز باید کار‌هایی انجام شود چراکه محصولات خوب استان ما را به نام سایر نقاط به فروش می‌رسانند و باید پیگیری شود تا برند را ثبت کنیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: در استان بیش از 150 رشته صنایع دستی فعال وجود دارد و توجه به این بخش یکی از اولویت‌های استان است.

مصطفی ورمزیار ادامه داد: نخستین گام در راستای توسعه گردشگری و صنایع دستی در استان توجه به اصلاح زیر‌ساخت‌های صنایع دستی است و مبارزه با قاچاق سفال نیز از دیگر گام‌های موثر در توسعه صنایع دستی استان به شمار می‌رود.

وی نیاز‌های صنایع دستی استان را نیز شامل ایجاد بازار صنایع دستی دائمی مناسب در اماکن گردشگری استان،‌ فرستادن صنعتگران به سایر کشور‌ها با حمایت سازمان، راه‌اندازی فروشگاه دائمی صنایع دستی و ایجاد رتبه‌بندی برای کارگاه‌ها دانست.

یک هنرمند همدانی نیز با بیان اینکه دغدغه اکثر تولیدکنندگان بازار است و این در حالی است که ما بازار مناسب داریم، درخواست حمایت از سرمایه در گردش در ماه‌های پنجم و ششم سال را در فصل برداشت کرد.

داوود مجیدی تصریح کرد: می‌خواهیم هنر سبدبافی استان و ملایر را به کشور و جهان معرفی کنیم.

عباس باقری هنرمند منبت‎کار استان نیز ابراز داشت: اکثر فعالان این عرصه با عشق و علاقه کار می‌کنند و خواستار فراهم شدن زمینه‌ای برای عرضه مستقیم محصولات خود هستند.

علیرضا پیرتن تولیدکننده چرم‌های سنتی نیز خواستار ایجاد شهرک صنعتی برای احیای این حرفه شد و توجه بیشتر به این رشته را لازم دانست

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن