به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، وجود سنسور هشدار دهنده جلو و عقب، دوربین پارک خودرو و ارائه خدمات در محل زندگی مشتریان از مهمترین خواستهها و انتظارات زنان ایرانی از خودروسازان داخلی است.
کیفیت خودروهای داخلی در حدی نیست که بتواند تمامی نیازها و انتظارات خریداران این محصولات را تامین کند.
در این میان زنان استفاده کننده از این محصولات نیز خواهان برخورداری از برخی خدمات و آپشنها در خودروهای داخلی هستند، خدمات و آپشنهایی که اگرچه خودروسازان جهانی در تمام محصولات تولیدی آنها را ارائه میدهند اما در ایران خودروسازان داخلی همچنان این خدمات را جزو خدمات لوکس تلقی کرده و انتظارات دریافت مبالغ جداگانه از مشتریان برای نصب برخی آپشنها و ارائه برخی خدمات را دارند.
در این زمینه در یکی از نظرسنجیهای صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، زنان ایرانی برخی نیازها و انتظارات خود از خودروسازان ایرانی را مطرح کردهاند. وجود سیستم صوتی با کیفیتتر، مانیتور لمسی، وجود سنسور هشدار دهنده موانع جلو و عقب و دوربین پارک خودرو از مهمترین انتظارات زنان در حوزه تجهیزات و امکانات خودروها است.
به گزارش ایسنا، در حوزه خدمات پس از فروش نیز، زنان ایرانی چهار موضوع استفاده از خودروی جایگزین در زمان تعمیرات طولانی، ارائه خدمات در محل زندگی مشتریان، کارواش خودرو پیش از تحویل و پذیرایی در سالن انتظار تحویل خودرو را از مهمترین خواستههای خود از خودروسازان عنوان کردهاند.
نگاهی به رئوس خواستههای زنان ایرانی از خودروسازان داخلی نشان دهنده عقب ماندگی صنعت خودروی ایران از استانداردها و شاخصهای حداقلی این صنعت در جهان است بهگونهای که سالهاست که موضوعاتی چون وجود سنسور هشدار دهنده، کارواش خودرو پیش از تحویل و پذیرایی از مشتریان؛ به دستورالعملهای روزمره و حداقلی خودروسازان جهانی تبدیل شده اما در ایران مصرفکنندگان همچنان در انتظار تحقق این استانداردهای حداقلی از سوی خودروسازان داخلی هستند.
انتهای پیام/ف
دیدگاه شما