تاریخ : 22. آذر 1391 - 16:00   |   کد مطلب: 1670
معاون فرماندار رزن در جلسه بررسی صدور سند مالکیت برای شهرهای رزن وقروه گفت: صدور سند مالکیت بحث بسیار مهمی می باشد که باید با دقت خاصی انجام گیرد.تا شرایطی فراهم شود ومردم بتوانند از این موضوع استفاده کامل را ببرند.

به گزارش صبح رزن به نقل از روابط عمومی فرمانداری رزن،معاون فرماندار رزن در جلسه بررسی صدور سند مالکیت برای شهرهای رزن وقروه گفت: صدور سند مالکیت بحث بسیار مهمی می باشد که باید با دقت خاصی انجام گیرد.تا شرایطی فراهم شود ومردم بتوانند از این موضوع استفاده کامل را ببرند. غفاری آثار بیان داشت بحث قانون ساماندهی از سال گذشته مصوب گردیده واوایل امسال ابلاغ گردیده که شامل شهرهای زیر 25 هزار نفر می باشد . و این قانون انعطاف بیشتری نسبت به مردم دارد . وشرایط ویژه وخاص خود را دارد. وی گفت تعداد 16 هزار واحد املاک شهری دمق از ماده 140 وماده 133 سند دریافت کردندومشکلاتی که در شهر دمق وجود داشت با صدور سند حل گردید. در حال حاضر نیز در شهر قروه و رزن مشکل خاصی نداریم ونقشه برداری توسط بنیاد مسکن به صورت کلی انجام و جهت صدور سند مالکیت در اختیار اداره ثبت قرار خواهد گرفت. رئیس اداره ثبت واسناد شهرستان رزن نیز در ادامه گفت: در سالهای گذشته ماده 147 قا نون ثبت تنها قانونی بود که در 5 مرحله تصویب می شد ومرحله طولانی را برای صدور سند طی میکرد و5سال طول می کشید تا سند توسط اداره ثبت صادر گردد.ولی در حال حاضر با ابلاغ قانون ساماندهی که شهرهای زیر 25 هزار نفر را شامل میشود بوروکراسی اداری که جهت صدور سند مالکیت طی میشود بسیار کم است.شیرخانی در ادامه افزود در بحث صدور سند مالکیت اولین ومهمترین بحث هزینه می باشد که برای اسناد روستایی 6هزار تومان وبرای اسناد شهری 12 هزار تومان دریافت میشود.نقشه برداری نیز توسط بنیاد مسکن انجام وهزینه آن توسط متقاضی باید پرداخت گردد.

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن