تاریخ : 22. مرداد 1396 - 12:48   |   کد مطلب: 24472
لنسر (LANCER) که در زبان انگلیسی به معنای سواره‌ نظام است نام خودرویی ژاپنی به نام میتسوبیشی لنسر evolution بوده که طرفداران زیادی را به دنبال خود کشانده است.

لنسر (LANCER) که در زبان انگلیسی به معنای سواره‌نظام است نام خودرویی ژاپنی که کمپانی آن در ابتدا به ساخت کشتی مشغول بوده و لوگوی این شرکت هم از پروانه کشتی الهام گرفته شده است. میتسوبیشی لنسر Evolution خودرویی با ظاهر و نمایی اسپرت و تند و تیز است که در بازار خودروهای سدان اسپرت طرفداران زیادی را به دنبال خود کشانده است.

از ماه فوریه سال ۱۹۷۳ میلادی که اولین نسل از لنسر وارد بازار شد تا به یکی از گزینه های خریداران در کلاس خودروهای سدان کوچک بوده است اما برای صحت و سقم این موضوع باید به بررسی این خودرو بپردازیم.

برخلاف دیگر تولیدات این کمپانی ژاپنی که عمر بقای خودروهایش در چرخه تولید به پنج سال هم نمی‌رسد حال و روزلنسر بدین گونه نبوده، نسل فعلی این خودرو نیز، برای نخستین بار در ژانویه سال ۲۰۰۷ میلادی در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد. این خودرو بر مبنای دو کانسپت به نام “CONCEPT X” و CONCEPT SPORTBACK ” مغرفی و تولید شد دو کانسپتی که پیش‌تر در نمایشگاه‌های خودروی نیویورک و فرانکفورت هم در معرض دید عموم قرار گرفت. نسل فعلی لنسر در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی، با تغییر قابل توجهی در ناحیه جلوی آن رونمایی شد.

سبک پیشین جلوپنجره که به نام RALLIANT معروف بود در آن حذف و سپر جلوی آن با جزئیات کرومی جلوپنجره ادغام شد، سامانه روشنایی در روز و مه‌شکن‌ از دیگر تغییراتی بود که در قسمت جلویی این خودرو رخ داده بود همچنین رکاب‌های اسپرت و رینگ‌های طرح جدید از تکمیل کنندگان پروسه تغییرات این ژاپنی بود ضمن اینکه به همراه این تغییرات، کابین هم به‌روزرسانی‌شد و کنسول میانی در آن به کلی با یک دگرگونی مواجه شد.

میتسوبیشی لنسر با انواع متفاوتی از پیشرانه اعم از دیزلی و بنزینی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که پیشرانه‌های بنزینی در انواع ۱.۵،۱.۶،۱.۸،۲ و ۲.۴ لیتری عرضه شده و از توانی بین ۹۵ الی ۱۶۸ اسب بخار برخور دار است. پیشرانه دیزلی نیز تنها دو نسخه ۱.۸ و ۲ لیتری دارد که البته نسخه دو لیتری دیزلی آن ساخت کمپانی فولکس‌واگن است سیستم انتقال قدرت این خودرو با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته نیمه اتوماتیک، ۴ سرعته اتوماتیک و نیز CVT در بازار عرضه می شود.

سایت «CARCONNECTION» در آمریکا نسخه فیس‌لیفت لنسر را مورد تست و ارزیابی خود قرار داده‌ که خلاصه نتایج آن بدین شرح است.

نکات مثبت:

هندلینگ و هدایت‌پذیری مناسب
به نظر می‌رسد که بیشتر بزرگسالان به مدل سال جاری (فیس‌لیفت) علاقه‌مند هستند
سیستم تمام چهار محرک (AWD) در این خودرو در دسترس است
راحتی صندلی های جلو

نکات منفی:

سواری سخت و پرسروصدا در جاده
کابین اصلاح نشده، متریال ارزان‌قیمت
عدم مطابقت میزان مصرف بنزین با رقم اعلام شده

البته لازم به ذکر است که میتسوبیشی لنسر فیس‌لیفت تیپ ۴ مدل ۲۰۱۶، به طور استاندارد از ۷ عدد کیسه هوا برخودار است.

مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۶

شناسه موتور: ۴B۱ – MIVEC
حجم موتور: ۱۷۹۸ سی‌سی
توان: ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۶ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه (در برخی منابع عدد ۱۰.۸ و یا کمتر نیز ذکر شد)
عدد حداکثر سرعت: ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع اعداد بالای ۲۰۰ کیلومتر هم ذکر شده است)
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۶ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی جامد
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
نوع گیربکس: CVT – سری سوم گیربکس‌های هوشمند INVECS، در این طیف از گیربکس، امکان تعویض دنده به‌صورت ۶ سرعته و با پدال تعویض دنده از پشت فرمان فراهم است.
حداقل شعاع گردش خودرو: ۵ متر
نوع فرمان: الکتریکی (EPS)

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع:۴۵۷۰/۱۷۶۰/۱۴۹۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۳۵ میلی‌متر
فاصله کف خودرو تا سطح زمین: ۱۵۰ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۳۵۰ میلی‌متر
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۹ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۴۵ R ۱۸

ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت آزمون‌های متعددی قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها بالاترین امتیاز و نیز، در تست بسیار دشوار همپوشانی کوتاه یا SMALL OVERLAP، امتیاز قابل‌قبول (ACCEPTABLE) را کسب نمود.

۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا
۷ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی راننده)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل فعال پایداری (ASC)
سیستم کنترل کشش (TCL)
کمربندهای ایمنی پیش کشاننده و سه‌نقطه‌ای
قفل ایمنی کودک
تجهیزات رفاهی
سانروف با تنظیم الکتریکی
دوربین دید عقب
پدال شیفتر منیزیومی (تعویض دنده) در پشت فرمان
کروز کنترل
سیستم ورود بدون کلید
گرم‌کن صندلی به همراه سیستم تهویه
تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت
غربیلک فرمان و سر دنده با روکش چرمی
صفحه نمایشگر لمسی
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
آینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن
چراغ‌های جلو از جنس زنون مجهز به سیستم اتوماتیک چراغ‌های جلو با توجه به گردش فرمان (AFS)
تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ‌های جلو
سیستم شستشوی چراغ‌های جلو
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (متناسب با نور محیط)
سیستم صوتی حرفه‌ای با ۴ عدد اسپیکر و ۲ عدد توئیتر
قابلیت کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP۳ و درگاه USB و AUX + بلوتوث جهت مکالمات تلفنی
صفحه نمایشگر لمسی
برف‌پاک‌کن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران
کنسول وسط با درب روکش چرمی و جا لیوانی
آینه وسط الکتروکرومیک
سنسور دنده‌عقب
بازکن صندوق عقب و درب باک
چراغ ترمز روی درب عقب از نوع LED
سیستم ایموبلایزر، مجهز به سیستم هشداردهنده ضد سرقت
زه آبگیر با پوشش کروم
دستگیره‌های داخلی با پوشش کروم
سر اگزوز
رینگ‌های آلومینیمی
مه شکن جلو
اسپویلر یا باله روی درب صندوق عقب (سفارشی)

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن