به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در گفتگوی زنده با شبکه خبر سیما در تشریح بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال کشور اظهار داشت: سال گذشته اولین دوره متمرکز این رویداد در تهران با حضور 90 تیم و 300 متخصص برگزار شد که امسال با توجه به تقاضای بسیار زیاد، مدل اجرا را تغییر دادیم بدین صورت که همزمان در 31 مرکز استان کشور این رویداد برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: در دومین دوره، 1500 نفر در قالب 500 تیم تخصصی در سه حوزه نرم افزار، بازی و انیمیشن به تولید محتوای تخصصی در یک موضوع مشخص طی مدت 48 ساعت اقدام می کنند که می توان گفت در دنیا برای چنین رویدادی با این حجم شرکت کننده و این مدل اجرا نمونه ای وجود ندارد.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در توضیح زمان آغاز این رویداد هم گفت: این رویداد فردا صبح به طور همزمان در سراسر کشور آغاز و موضوع مسابقه نیز در آغاز رویداد به شرکت کنندگان اعلام می شود؛ در واقع این رویداد، یک رزمایش تولید محتوا و یک استارت آپ بزرگ ملی برای ایده های ناب ست.
معین همچنین عنوان کرد: در مرحله اول، تولیدات این 1500 نفر و تیم های تخصصی را 200 نفر به عنوان داور، رصد، ارزیابی و داوری کرده و خروجی این محصولات را در صورتی که دارای استانداردهای علمی باشند به یک فینال راه پیدا میکند که تلاش می کنیم تا پایان سال در تهران مرحله فینال برگزار شود.
وی در خصوص شناسایی این افراد هم بیان داشت: تمام تیمهای شرکت کننده که از طریق فراخوانهای متعدد ما از سال گذشته تا کنون به این مسابقه راه پیدا کرده و ارزیابی و استانداردهای اولیه را طی کرده اند. از طرف دیگر داورهایی هم که در سراسر کشور مستقر شده اند ابعاد مختلف توانمندی های تیم های استانی را سنجیده و از ماه ها قبل بر اساس استاندارهایی مشخص این افراد را شناسایی کرده اند.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه 100 نفر راهنمای متخصص در طول 48 ساعت برگزاری، در کنار تیمها خواهند بود خاطر نشان کرد: در برگزاری این رویداد ملی سازمانها و نهادهای دیگر مانند صدا و سیما، ادارات کل ارتباطات و فناوری، پارکهای علم و فناوری، کمیته امداد، ادارات صنعت، معدن و تجارت و چندین نهاد دیگر در کنار سازمان بسیج مشارکت دارند.
معین در ادامه افزود: در سال گذشته 86 درصد شرکت کنندگان توانستند بر اساس همه استانداردهای اولیه تولید محتوا داشته باشند که کار انتخاب برگزیدگان سخت شد، اما امسال هم پیش بینی می شود سطح کار بالا باشد و به همین جهت جوایز به انتخاب اثرات برگزیده منتهی نشده و از دل این رویداد ایدهها و استارتاپ هایی که در حوزه محرومیت زدایی، اشتغال و ... فعالیت میکنند شناسایی و از آنها حمایت می شود.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت زیرساخت فضای مجازی در خارج از کشور است و اراده ای برای انتقال این مدیریت به داخل از سوی متولیان امر وجود ندارد، ناچاریم اقداماتی را در حوزه محتوا انجام دهیم تا برخلاف اراده بیرونی، هنجارهای جامعه ایرانی اسلامی و ارزشهای ملی میهنی در این فضا غلبه پیدا کند؛ در همین راستا سازمان فضای مجازی بسیج اقداماتی مانند مصون سازی و افزایش سواد رسانه ای، شبکه سازی برای هم افزایی و شکل دهی نهضت تولید محتوا را انجام می دهد.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه برگزاری رویدادهای تولید محتوای تخصصی دیجیتال در واقع یکی از اقدامات ماست که ذیل نهضت تولید محتوا تعریف می شود تصریح کرد: امروز بچه های فعال در فضای مجازی از دانش بالایی برخوردارند و نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.
معین در ادامه افزود: بزرگترین پروژه بازی دیجیتال در کشور با نام "سفیر عشق" در سازمان فضای مجازی بسیج در دست تولید است و تا همین امروز که کار به پایان نرسیده چندین درخواست از شرکتهای دنیا برای همکاری و سفارش ساخت به ما رسیده است؛ این رویداد نمونه ای از تلاشهای ما در جهت شکستن حصر رسانه ای دشمن است که حضرت آقا در بیانیه گام دوم بر آن تاکید کرده اند.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی همچنین گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم بحث شکست حصر رسانه ای و تبلیغاتی دشمن را عنوان می کنند بنابراین با توجه به نکته ای که ابتدای عرایضم مبنی بر عدم مدیریت زیرساختی فضای مجازی در داخل کشور، ما چاره ای نداریم با صرف هزینه و انرژی و وقت بیشتر حصر رسانه ای دشمن را بشکنیم. البته من خیلی امیدوارم و ان شاءالله آینده فضای مجازی در اختیار نیروهای دغدغه مند انقلاب خواهد بود.
دیدگاه شما