به گزارس صبح رزن،عطاالله سلطانیصبور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، ضمن انتقاد از ارزیابی نشدن اجرای یکساله سیستم آموزشی 3-3-3-3 از سوی آموزش وپرورش که به صورت 3-3-6 اجرا شد، توضیح داد: از یکسال گذشته این نظام آموزشی در مدارس کشور اجرا شد و نباید روند اجرای شدن آن متوقف شود.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رگههایی از شتابزدگی در اجرای این سیستم آموزشی به چشم میخورد اما مسئله این است که دیگر نباید به نظامهای آموزشی گذشته برگردیم چرا که معایب آنها بیش از ایرادات این نظام آموزشی است.
سلطانی صبور ضمن انتقاد از اینکه متاسفانه هنوز پس از گذشت یکسال گزارشی از کموکیف اجرایی شدن نظام ۳-۳-۶ از سوی آموزش وپرورش ارایه نشده است، ادامه داد: در پایان نخستین سال اجرایی شدن این نظام پسندیدهتر این بود که گزارشی از عملکرد این نظام ارایه میشد تا معایب و ایرادات آن مشهود و رفع شود.
این نماینده مجلس نهم، افزود: اجرای طرح ۳-۳-۳-۳ قریب به ۱۲ سال طول میکشد و این نیاز احساس میشود که در فرایند اجرای آن ارزیابی و دقت روزافزونی به خرج داده شود.
وی با انتقاد از نظامهای پیشین آموزشی در آموزش و پرورش، یادآور شد: در نظام جدید آموزشی تلاش شده تا در طی زمان دانشآموزان دروس کاربردیتر را بیاموزند تا بتوانند با آنها کارآفرینی کنند ولی در سیستمهای آموزشی گذشته دانشآموزان بخش انبوهی از دروس نظری را میخوانند که صرفاً به دانشگاه رفته و مدرک کارشناسی بگیرند.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همین معضل در نظامهای آموزشی پیشین باعث شد تا امروز هزاران نفر با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد بیکار در سطح جامعه وجود داشته باشد در صورتی که در کل دنیا به خاطر بازدهی سریع، تاکید بر آموزش فنی و حرفهای است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: نظامهای آموزشی گذشته به خصوص در برهه زمانی امروز بسیار ناکارآمد شدهاند ولی با نظام آموزشی جدید نیز باید با احتیاط برخورد شده و دائماً مورد ارزیابی و نظارت قرار بگیرد./
دیدگاه شما