در برخی شهرستانها نیز اکران این فیلمها ادامه دارد ،سه بیگانه به کارگردانی مهدی مظلومی و خوب بد جلف به کارگردانی پیمان قاسم خانی فیلمها با محتوای طنر و کمیک هستند که در اکران نوروزی بر پده سینماهای کشور قرار گرفتند.
هر دو فیلم نیز تا به اینجا دارای فروش نسبتا خوبی بودند .
اما واقعیت امر این است که اساس انقلاب اسلامی هویت و ماهیتش در تعریفی متصاد با سینمایی همچون سه بیگانه است.
سه بیگانه فیلمی است که مدام در حال تکرار متلکهای جنسی است.
هر چند محتوای آن نبرد جاسوسان غربی و سرویسهای اطلاعاتی غرب با ننیروهای پرتوان امنیتی شورمان می باشد.
سه بیگانه تمام حریمهای خانوادگی و عفت و حیا را در می نوردد و مدام در حال هزینه کردن از زیبایی و وضعیت ظاهری زنان است.
امری که با همه ی اهداف انقلاب اسلامی که قرار است در سینما خود را نشان دهد در تضاد آشکار است.
.
اما ساختار فیلم سه بیگانه طوری است که انسان بارها و بارها با خود می اندیشد آیا در سالن سینمایی در ایران نشسته و این چنین فیلمی در جمهوری اسلامی در حال اکران است.
ابتذال و استفاده مکرر از جذابیتهای غریزی و جنسی در فیلم به جایی می رسد که حتی منتقدین سینمای شبه روشنفکری که اساس دغدغه انقلاب اسلامی و یا محتوای عمیق را ندارند را نیز در نقدهای خود این فیلم را پر از ابتذال پنداشته و از استفاده ابزاری غلیظ از زن به شدت انتقاد کرده اند.
نکته جالب اینجاست بارها و بارها منتقدین و نویسندگان مختلف تاکید کرده اند که چنین فیلمهای در مرحله تصویب و تایید فیلم نامه و حتی پس از آن در مراحل تولید قابل اصلاح و جلوگیری است.
باید گفت امروز غاطبه سینمای ایران متاسفانه با نزدیک شدن و علائق و سلیقه های قشر محدودی از طبقه متوسط به بالا که اتفاقا سینما روهای خوبی نیز هستند از مفاهیم آزادی بخش و عدالت طلبانه اصیل انقلاب اسلامی دور می شوند.
در واقع نزدیکی آنان به مفاهیم چون خنده به هر جهتی و ستایش سبک زندگی هر هری مسلکی به قول جلال آل احمد در حال گسترش است.
انتهای پیام/م
دیدگاه شما