تاریخ : 26. ارديبهشت 1395 - 21:35   |   کد مطلب: 18036
باز هم ایام روزگار جشنواره ی کن است و رسانه های برتر جهان در حال مخابره لحظه به لحظه ی اخبار جشنواره ی کن به عنوان نماد فرهنگی لیبرالیسم و سبک زندگی انسان مدرن در دنیا هستند.

به گزارش  صبح رزن،جشنواره ی کن به عنوان یکی از قدیمی ترین و پر سابقه ترین جشنواره های هنری در دنیا سالهاست که محلی برای ارسال پیام و سیگنالهای فرهنگی از مهد لیبرالیسم و به اصطلاح دموکراسی غرب است.

یکی از مهمترین ویژگی ها و کارکردهای جشنواره ی کن ارائه تصویری متفاوت از دنیای اسلام و بویژه ایران است.

تمام تلاش غربگرایان در کشورهای مختلف اسلامی از جمله ایران بر این نقطه معطوف است که در جشنواره ی کن بتوانند برای ارائه زنده بودن خود در جوامع اسلامگرا از خود اثری در این جشنواره نمایش دهند.

نکته ی جالب اینجاست که مسئولین جشنواره ی کن نیز همواره با دعوت از بازیگران و سینماگران ایرانی که از نظر افکار یا پوشش با فرهنگی ملی و دینی مردم تفاوت دارند تلاش می کنند صدایی غیر هم چنس از  ایران نسبت به نظام اسلامی به گوش برسد.

در این جشنواره نیز اصغر فرهادی با یک فیلم دیگر به نام فروشنده حضور دارد.

ممکن است که برخی با خود بگویند مگر چه اشکالی دارد که یک ایرانی در یکی از بزرگترین و مهمترین جشنواره های هنری در جهان بدرخشد یا اسمش در رسانه های دنیا مطرح شود. نکته اینجاست:

سوای اینکه این اثر در چه محتوا و فرمی تهیه شده است و چه پیامی از ایران به دنیا مخابره خواهد کرد اما این نکته مهم است که مانور رسانه های جهان برای فرهادی و تبلیغ گسترده وی خود گویای همه چیز است.

چگونه است که فیلم پر چهره و پر و پیمانی همچون محمد (ص) با سطح الف جهانی هرگر دارای چنین تبلیغاتی از سوی رسانه ها و پرو پاگندای غرب نبود اما امروز اصغر فرهادی و فیلمش به محور در رسانه های غربی تبدیل شده است؟

حبیب پرزاد

انتهای پیام/

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن