تاریخ : 10. مرداد 1395 - 15:32   |   کد مطلب: 18777
سالهاست که شرکت های خودروسازی بزرگ کشور که از بیت المال ارتزاق می کنند ادعا دارند خودکفا شده اند و به سطح تولید ملی رسیده اند. اما چند سوال:

سالهاست که شرکت های خودروسازی بزرگ کشور که از بیت المال ارتزاق می کنند ادعا دارند خودکفا شده اند و به سطح تولید ملی رسیده اند. اما چند سوال:

1-  چرا این شرکت های خودروسازی مثلا داخلی وقتی واردات قطعات از اروپا متوقف می شود، در تولید خودرو لنگ می زنند و متوسل به قطعات بی کیفیت چینی می گردند؟ ادوار مختلف مجلس و دولت در این زمینه چه کرده اند؟
2-  چرا وقتی در دوران اوج تحریم (1388- 92) و توقف واردات قطعات از اروپا، کیفیت خوروهای داخلی پایین آمد، قیمت این خودروها به جای پایین آمدن بالا رفت و چند برابر شد؟
3-  وقتی بر همه ثابت شده است که خودروسازان داخلی هنوز هم از اروپا و چین قطعات خود را وارد می کنند و کلمه «تولید داخلی» فقط شعاری بیش نیست، دیگر وجود تعرفه های سنگین گمرکی برای ماشین های خارجی که معمولا برای حمایت از تولید داخلی وضع می شود چه معنی ای دارد؟
4-  چرا مجلس و دولت های اسبق و سابق و حال نسبت به این وضع اسفبار که موجب نارضایتی عمومی مردم شده است واکنش نشان نداده و نمی دهند؟
5-  گفته می شود مقابله با بی عدالتی این شرکت ها نهایتا منتج به تعطیلی تعدادی از کارخانه و بیکار شدن عده ی زیادی در کشور می شود، حال سوال این است که مگر مجلس و دولت وظیفه ای غیر از حل چنین گره ها و مشکلاتی دارند؟ تا کی باید مجلس و دولت از ترس بیکار شدن عده ای به این بی عدالتی گسترده رضایت دهند؟

                                                                                                                                                                                                              احمد رزنی

 

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن