به گزارش صبح رزن،حمیدرضا الوند در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص صدای مشاور«1480» اظهار کرد: این خط مشاوره که تا چندی پیش فقط برای همدانیها قابل دسترسی و تماس بود که امسال با اقدامات انجام شده در سازمان بهزیستی برای همه هماستانیها قابل دسترس شده است.
وی با بیان اینکه صدای مشاوره از هشت تا 20 آماده ارائه خدمات مشاورهای به 9 شهرستان استان است، افزود: خطوط 1480 شامل صدای مشاوره در 6 کابین خدمات مشاوره، روانشناسی بالینی، خانواده، تحصیلی، تربیتی، کودک و اعتیاد در دو نوبت صبح و بعدازظهر فعال است.
مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: پاسخگوهای صدای مشاوره همه دانشآموختگان در رشته روانشناسی کارشناسی ارشد به بالا هستند که تمام مراحل گزینش را برای فعالیت در این مرکز گذراندهاند.
وی با بیان اینکه سال گذشته این مرکز مشاوره 21 هزار و 435 بار به صدا درآمده و توانسته به همشهریان در همدان خدمات مشاورهای در زمینه های مختلف ارائه دهد، گفت: از لحاظ بیس سختافزاری و نیروی انسانی از ابتدای سال تمام کارها با همکاری مخابرات استان برای این مرکز انجام شده است.
الوند خاطرنشان کرد: از لحاظ زیرساختی بحث گسترش مشاوره استان در برنامه کاری سازمان بهزیستی است که علاوه بر آن گسترش زیرساخت و پرسنل نیز جزو برنامههای آینده قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین تماسها با صدای مشاوره در سال گذشته در خصوص مشاوره خانوادگی بوده است، تصریح کرد: در بحث مبارزه با اعتیاد نیز با همکاری سازمان و ستاد مبارزه با مواد مخدر خط مشاوره رایگان و ملی (09628) تماس با این صدای مشاوره را در حوزه اعتیاد کمتر کرده است.
انتهای پیام/
دیدگاه شما