تاریخ : 8. مهر 1403 - 9:05   |   کد مطلب: 28719
جانباز ۵۰درصددوران دفاع مقدس
مردی که دستش در کربلایی ۵به یادگار ماند
مصاحبه باجانباز ۵۰درصد دوران دفاع مقدس در هفته‌ای که مزین است به نام فرزندان روح الله

هفته دفاع مقدس ،هفته ایست که برای مدت هفت روز هم شده ما را می برد به زمانی که کمتر کسی واقعیت های آن را دیده با شنیده باشد هفته ای کوتاه ولی پربرکت هفته ای که مقدس شد به حرمت فرزندان روح الله کبیر،هفته ای که شاید به ندرت بتوان بعضی خاطره ها را به تصویر کشید .

در هفته دفاع مقدس میزبان مردی شدیم که مردم محله اش آن را به مرد آرام وباوقاری که یک دست ندارد می شناسند بعضی ها هم اصلا نمی دانستند این بزرگ مرد جانباز دفاع مقدس است .
مرد یک دست داستان ما همان فرزند رشید زمان جنگ هشت ساله می باشد که در اوج جوانی یعنی در سن ۱۸سالکی داوطلبانه عازم جبهه مقاومت شده ودر همان سال اولی که در جبهه بود به درجه رفیع جانبازی نائل می شود .
مردی که شاید الان هم سن و سال زیادی ندارد ولی اصلا خاطراتی از جنگ وجبهه یاد ندارد .در گذر زمان به فراموشی سپرده است.
جانباز میهمان مصاحبه مامرد آرام وکم حرفی بود که زیاد اهل صحبت نبود و شایددوست نداشت معامله ای که با خدا کرده را زیاد با بندگانش در میان بگذارد.

احمد حیدری جانباز ۵۰درصدمیهمان ما در هفته دفاع مقدس متولد سال ۱۳۴۶
زادگاهش روستای سوزن یکی از مناطق محروم روستاهای شهرستان رزن می باشد.ولی بعد از ازدواج ساکن شهرستان رزن در داخل کوچه بن بست زندگی میکرداز همسرش ونحوه ازدواجش پرسیدیم گفت من خود مشتاقانه احمد آقا را برای همسری انتخاب کردم هم اکنون دارای ۳فرزند که دو تا دختر ویک پسر می باشد.
احمد حیدری از جانبازان دفاع مقدس که به گفته خودشان سال ۶۴داوطلبانه عازم مناطق جنگی شده ردر سن ۱۷سالگی ودرمنطقه خرمشهر عملیات کربلایی ۵سال ۶۵در سن ۱۸سالکی با شلیک توپ در محل خدمتش از ناحیه دست مجروح می شود.
از آقای حیدری درباری جنگ وخاطراتش پرسیدیم ابتدا گفت زیاد چیزی به یاد نداردمایل برای حرف زدن از خاطراتش نبود .وفقط با چشمان خیس می‌گفت باید به چشم واقعیت ها را دید ایشان گفت من نمیتوانم چیزی به زبان بیاورم ولی سوالات شما مرا به همان زمان میبرد کاش تصاویر مغزم را می توانستید ثبت کنید .
احمد حیدری جانباز۱۸ساله هشت سال جنگ تحمیلی اینک مرد مو سپید کم حرفی بود که فقط ما را به اطاعت از رهبری دعوت می‌کرد ودعابی جز عاقبت بخیر جوانانمان نداشت .

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن