تاریخ : 7. مهر 1403 - 9:21   |   کد مطلب: 28715
رئی اداره اوقاف ومدرس دانشگاه از غزه می گوید
نگاه کوتاهی بر غزه
غزه از زمان پیامبر تا کنون شهری معروف به صلح بوده

مسیب جوزی در مصاحبه با خبرنگار صبح رزن گفت :غزه از هزاران سال پیش شهری متمدن و صلح دوست بوده است از این رو پیروان بسیاری از ادیان ابراهیمی در این شهر در کنار هم با صلح و صفا زندگی داشته و به عقاید هم احترام گذاشتند،در طول هزار سال اخیر غالب ساکنان این شهر مسلمان بوده و بر اساس آیین اسلام با سایر پیروان ادیان دیگر زندگی مسالت آمیز داشتند اما در سالهای اخیر به دلیل سیاستهای کثیف استعماری بخصوص سیاست روباه پیر یعنی انگلستان این منطقه تحت سیطره صهیونیست ها درآمده ومسلمانان ساکن بر این منطقه تحت شدیدترین ظلمها قرار گرفته و در سرزمین اجدادی خود که بیش از هزاران سال است در آن ساکنن به مانند افراد بیگانه برخورد می شود .
رئیس اداره اوقاف در ادامه گفت :در یک نگاه کلی تر عامل اصلی بی ثباتی در این منطقه ابتدا کشور انگلستان بودوبعدازآن صهیونیسها هستند که جان هزاران انسان بیگناه را در این منطقه بخاطر اهداف پلید خود قربانی کرده اند،
ایشان در ادامه اظهار داشت: سیاست کثیف انگلستان که معروف به سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن می باشد بر مبنای اختلاف افکنی میان قومیتها و پیروان ادیان و مذاهب مختلف است.به طوری که با این سیاست کثیف،
انسانهایی که بیش از قرنها در کنارهم مانند برادر زندگی مسالمت آمیز دشته اند،به دشمنی با یکدیگر تحریک شده و منافع آن به جیب این استعمارگر پیر می رود، از این سیاست بعد از جنگ جهانی اول در نوار غزه که آن زمان تحت کنترل کشور عثمانی بود وساکنانش عمدتا مسلمان بودند استفاده شده و با این سیاست بدون هیچگونه مقاومتی متاسفانه صهیونیست ها در این منطقه نفوذ وگسترش یافته اند.
جوزی همچنین افزود : صهیونیست ها که در واقع خلف نامشروع انگلستان در این منطقه هستند.بعداز نفوذ شروع به ساخت قلمرو خود با استفاده از همین سیاست کرده و تاکنون در این راه از هیچ ظلم و ستمی فروگذار نکردند.
رئیس اداره اوقاف همچنین گفت : مهمترین راه برای مقابله با این سیاست انگلستان ایجاد اتحاد و همدلی مسلمانان چه شیعه و چه سنی می باشد، اسلام همواره دین رحمت و صلح بوده و پیامبران خود را پیامبر رحمت معرفی کرده و یکی از ویژگی های شخصیتی مهم پیامبر ویژگی صلح و نوع دوستی اوست .
دشمنان اسلام سعی کردند امروز نه تنها این خصلت پیامبررا بپوشانند بلکه از او چهره فردی خشن و جنگ طلب به دنیا معرفی کنند. مسیب جوزی همچنین در ادامه گفت :پیامبر اسلام با دین خود که رحمت را بر تمام انسان ها به ارمغان آورده وصلح را برای تمامی جهانیان آورده است ، توانست از اعرابی که افتخار خود را در جنگ ودعوا با یکدیگر و حتی برادر کشی خود می دانستند، انسانهای با فرهنگ پرورش دهند ،تا هزار سال بعد خود خوراک فکری و فرهنگی جهان را تامین می کردند. و در طول این سالها مسلمین امت واحده ای بودند که بعضا علیرغم وجود حکام جورو ستمگر دغدغه های واحدی داشتند و خود را جدا از سایر برادران مسلمان در مناطق دیگر نمی دیدن.
رئیس اوقاف همچنین گفت : کنار گذاشتن عقایدی که تسلط بر آنها هیچ سودی برای هیچ فرقه ای از مسلمین ندارد راهکار موثری در غلبه بر دشمن مشترک مسلمانان یعنی صهیونیستها ست .
همه امت واحدی هستند که اصول آنها داشتن پیامبرمشترک، خدای مشترک و کتاب آسمانی مشترک ،کتابی که همه آیه های آن نور و منشا نور و رحمت برای مومنین است و با رعایت آموزه های آن دوباره می توانند به دوران اوج و شکوه خود بازگردند، و جهانی عاری از ظلم و تبعیض را برای برقرار سازند جهانی که در آن انسانیت به اوج خود رسیده و به همه انسانها با هررنگ ونژادو مذهبی به طور مسلامت آمیز با یکدیگر زندگی کنند،و راه بر اختلاف افکنی های شیاطین و ایادی آنها می بندند.

انتهای خبر /ع

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن