تاریخ : 14. مهر 1403 - 21:16   |   کد مطلب: 28746
مشاور ومددکار کلانتری ۱۱رزن
نسل جوان را در فضای مجازی تنها نگذاریم
مشاور ومددکار کلانتری ۱۱رزن از آسیب های مجازی در سطح شهرستان خبرداد و گفت نباید فرزندانمان را در فضای مجازی تنها بگذاریم

راضیه اصلانی مشاور ومددکار آسیب های مجازی کلانتری ۱۱رزن در گفتگو با خبرنگار صبح رزن گفت :عصر ارتباطات ومجازی بسیار فضای سخت و پیچیده ای است ودر این مسیر اگر بلد راه نباشی راه اصلی را گم خواهی کردبه همین منظور باید ابتدا راه وهدف را شناخت .

ایشان در ادامه گفت :فضای مجازی هنوز کامل برای بشریت شناخته شده نیست، هر روز باناشناخته های جدیدی دردنیای مجازی روبرو هستیم که باخود بسیاری شبهات ودل نگرانی ها به سوغات می آورد .به همین منظور باید سکان داران مجازی شاهراه اصلی را از فرعی شناسایی ودر اختیار کاربران مجازی قرار دهند در این بین باید مسئولین کشور مخصوصا مسئولینی که در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند ،والدین ،معلمان ،مدیران وهمه آنهایی که به نوعی با این فضا در ارتباط هستند در ابتدا آموزش استفاده صحیح از این فضا را یاد بگیرند به کلام بهتر باید سواد رسانه داشته باشند تا بتوانند از این فضا درپیشبرداهداف خود وجامعه استفاده کنند.

ایشان همچنین گفت : کاربرانی که از فضای مجازی استفاده میکنند یا به هر هدفی وارد فضای مجازی می شوند اگر  سواد رسانه نداشته باشند آسیب های جدی خواهند دید .

کارشناس و مشاوره آسیب های مجازی کلانتری ۱۱رزن افزود :روزانه خبرهایی که به این مرکز ارسال وگزارش می شود ریشه بسیاری از این آسیب ها درفضای مجازی خلاصه می شود.
از مشکلات تحصیلی دانش آموزان گرفته تا آمار قتل وخودکشی وطلاق ریشه اکثر این مشکلات امروزه قریب به اتفاق درفضای مجازی واستفاده ناصحیح از این فض ویاعدم شناخت کافی کاربران دراین فضا خلاصه می شود.

راضیه اصلانی در ادامه از خدمات این مرکزدر رابطه با کاهش آسیب های مجازی در حوزه استحفاظی خود خبرداد و گفت :این مرکز در برنامه های خود از برگزاری کلاس های مشاوره با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی،مشاوره فردی وحضوری وتلفنی برگزاری نمایشگاههایی تحت عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی درحوزه کودکان ،نوجوانان،جوانان،وبزرگسالان در مدارس و دیگر ارگانهای متقاضی اشاره کرد .

انتهای خبر /ع

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن