آخرین اخبار

تاریخ : 7. تير 1405 - 10:00   |   کد مطلب: 30622
نماینده مردم رزن ودرگزین در مجلس:
مصطفوی: از پاسخگویی فرار نمی‌کنم، قانون ملاک من است
سید ابوالحسن مصطفوی، نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار صبح رزن به پرسش‌های مطرح‌شده در مطالبه‌نامه‌ای که در تجمعات اخیر رزن میان مردم توزیع شده بود، پاسخ داد و ضمن تشریح دلایل تعطیلی جلسات علنی مجلس، تأکید کرد پاسخگویی را وظیفه نمایندگی می‌داند، اما قانون را خط قرمز خود می‌شمارد.

همزمان با برگزاری تجمعات اخیر در رزن، مطالبه‌نامه‌ای خطاب به سید ابوالحسن مصطفوی، نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، میان حاضران توزیع شد که در آن درباره تعطیلی جلسات علنی مجلس، عملکرد نماینده در ماه‌های اخیر و حضور وی در تجمع مقابل مجلس پرسش‌هایی مطرح شده بود. مصطفوی در گفت‌وگویی با خبرنگار صبح رزن به این مطالبات پاسخ داد.

در مطالبه‌نامه منتشرشده از شما خواسته شده بود در تجمع اعتراضی مقابل مجلس برای بازگشایی صحن علنی شرکت کنید. آیا در این تجمع حضور خواهید یافت؟

مصطفوی: من نماینده مجلس و قانونگذار هستم. هر تجمعی در کشور باید با مجوز قانونی برگزار شود. اگر خود نماینده قانون را رعایت نکند، چگونه می‌تواند مردم را به رعایت قانون دعوت کند؟ بنابراین تا زمانی که تجمعی مجوز قانونی نداشته باشد، در آن شرکت نخواهم کرد. البته اگر برگزارکنندگان طبق قانون از من دعوت کنند، حتماً در جمع مردم حاضر می‌شوم و به همه پرسش‌ها پاسخ خواهم داد.

یکی دیگر از مطالبات، ارائه گزارش عملکرد شما در مدت تعطیلی جلسات علنی مجلس بود.

مصطفوی: «گزارش عملکرد بنده به‌صورت جداگانه از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی منتشر شده است. با این حال باید تأکید کنم که مجلس تعطیل نبوده، بلکه تنها جلسات علنی به دلیل شرایط امنیتی برگزار نشده است. در دوران جنگ ۱۲ روزه، مجلس چهار جلسه علنی برگزار کرد و حتی وزیر اقتصاد نیز در همان شرایط رأی اعتماد گرفت. کمیسیون‌های تخصصی نیز فعال بودند؛ کمیسیون آموزش به‌تنهایی ۱۹ جلسه برگزار کرد. علاوه بر آن، در حوزه انتخابیه نیز ده‌ها جلسه با مدیران کل استان، مسئولان اجرایی و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای پیگیری مشکلات مردم برگزار کردم. حتی در ایام نوروز، شب‌های قدر، روز تاسوعا و سایر تعطیلات نیز جلسات کاری و نظارتی ما ادامه داشت.

در این مطالبه‌نامه از شما خواسته شده بود علت تعطیلی چندماهه جلسات علنی مجلس را برای مردم توضیح دهید.

مصطفوی: تعطیلی صحن علنی تصمیم نمایندگان یا هیئت‌رئیسه مجلس نبود. پس از پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مشخص شد این تصمیم بر اساس ملاحظات امنیتی و از سوی مراجع ذی‌صلاح اتخاذ شده است. همه نمایندگان خواهان بازگشایی مجلس هستند، اما این موضوع در اختیار نمایندگان نبود. با این وجود، فعالیت‌هاو نظارت مجلس از طریق کمیسیون‌های تخصصی ادامه پیدا کرد.

در پایان مطالبه‌نامه تأکید شده بود در صورت پاسخگو نبودن، موضوع به شیوه‌های دیگری پیگیری خواهد شد. پاسخ شما چیست؟

مصطفوی: «من از پاسخگویی فرار نمی‌کنم و همواره آماده شنیدن نقد و مطالبه مردم هستم. اگر مردم سؤال یا انتقادی نسبت به عملکرد من داشته باشند، وظیفه خود می‌دانم شفاف پاسخ بدهم. اما تهدید، فشار و اقدامات خارج از چارچوب قانون را نمی‌پذیرم. امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به وحدت و همدلی نیاز دارد و نباید زمینه سوءاستفاده دشمنان از اختلافات داخلی فراهم شود.

سخن پایانی شما با مردم چیست؟

مصطفوی: «از هیچ فرد یا جریانی هراس ندارم، به هیچ‌کس باج نخواهم داد و تنها بر اساس قانون عمل می‌کنم. اگر تجمعی با مجوز قانونی برگزار شود و از من دعوت کنند، در میان مردم حاضر می‌شوم و به همه سؤالات پاسخ خواهم داد. پاسخگویی به مردم را وظیفه خود می‌دانم، اما قانون برای من خط قرمز است.»

انتهای خبر/عل

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما