آخرین اخبار

تاریخ : 1. بهمن 1394 - 16:12   |   کد مطلب: 16381
درحالی که با گسترش فناوری ها شاهد تاکتیک های نوین تبلیغاتی برای جلب نظر مردم و پربار کردن سبد آرا هستیم ولی ضیافت ناهار و شام همچنان در صدر فعالیت های تبلیغاتی در برخی نقاط مشاهده می شود.

این روزها کثرت اخبار سرو شام از سوی داوطلبان در رستوران های مختلف به نقل محافل و شب نشینی ها تبدیل شده است به گونه ای که برخی با آب و تاب تمام این موضوع را تعریف می کنند.
نامزدهای انتخاباتی از هر ابزاری برای دستیابی به اهدافشان استفاه می کنند و لذیذترین بخش تبلیغ زمانی است که از سفره پهن با غذاهای رنگارنگ نیز برای جلب نظر افراد بهره می گیرند.
این شیوه تبلیغاتی برخی افراد برای گرفتن مجوز ورود به مجلس برخورد طنزگونه ای نیز در جامعه به دنبال داشته به طوری که در فضای مجازی تلگرام علاوه بر کباب ساده و زعفرانی کباب تبلیغاتی نیز به منو رستوران ها افزوده شده است.
شماری از داوطلبان سفره خود را در محله های حاشیه نشین و روستاها پهن می کنند تا با وجود بالا بودن شمار رای دهندگان در پایین شهر، آنان را با خود همراه سازند.
این طیف از داوطلبان با حضور درمنزل افراد بانفوذ مناطق حاشیه ای هزینه هایی را از قبل به آنان می پردازند تا او زمینه ضیافت را مهیا سازد.
برنامه های فرهنگی نیز این روزها به شام ختم می شود به گونه ای که داوطلب با فراهم کردن مقدمات انجام یک کار فرهنگی در ادامه ضمن توزیع غذا، هدایایی در قالب بسته های فرهنگی بین مهمانان توزیع می کنند که در بیشتر موارد اقلامی منقش به اسم و تصاویر نمایندگان میان بسته هایی اهدایی مشاهده می شود.
این روزها رفت و آمد داوطلبان به روستاها نیز بیشتر شده است و نامزدها با حضور در منزل بزرگان و ریش سفیدان روستا هدایای نقدی و غیرنقدی به آنان می پردازند تا ضمن فراهم آوردن زمینه ضیافت شام، او را در روستا تبلیغ کنند.
در حالی که تبلیغ پیش از موعد خلاف قانون و مقررات است و همواره بزرگان و صاحبنظران در سخنرانی ها به ارائه برنامه از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس تاکید دارند ولی برخی افراد همچنان بر روش های نامعقول برای جذب رای اصراردارند.
روش های نامناسبی که تنها به تدارک مهمانی و ناهار و شام ختم نمی شود بلکه توزیع جیره خشک به بهانه کمک به نیازمندان، توزیع پارچه چادری در روستاها، هدیه تابلو 'وان یکاد...' در آیین های مختلف، ارائه لوح های تقدیر و تامین بخشی از هزینه برق، گاز، آب، ساخت مسجد، غسالخانه و دیگر طرح های عمرانی روستاها از جمله دیگر مولفه هایی است که این روزها در مناطق مختلف مشاهده می شود.
نباید فراموش کرد که رای قاطبه مردم تحت تاثیر چنین اقداماتی قرار نمی گیرد و مردم این گونه شیوه های تبلیغ را بیشتر نشان از توان پایین داوطلب می دانند و از او به عنوان یک نخبه توانمند، متخصص و مردمی برای حضور به عنوان وکیل مردم در خانه ملت نمی پذیرند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود.
*علیرضا جهانگیری خبرنگار ایرنا همدان

 

 

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن
کانون بسیج