تاریخ : 13. مهر 1403 - 16:11   |   کد مطلب: 28742
طی یادداشتی مدیرکانال صبح رزن تحلیل خود را از وقایع اخیر لبنان به رشته تحریر درآورد .

تیرهایی که به هدف نخورد :
در پی گستاخی رژیم صهیونیستی در غزه وبه شهادت رساندن دبیر کل سیاسی حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله بزرگ مرد مقاومت  وانفجار پیجرها در دست مردم بیگناه لبنان چند نکته دور از ذهن نیست:

۱اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه به هدف نهایی خود که آزادی اسرا واشغال کامل فلسطین وبیرون راندن فلسطینی ها ویا تحت سلطه در آوردن کامل فلسطینیان بود یا به طور کلی تسلیم بی چون وچرای فلسطینیان بود نرسیدچرا که در طول۷۵سال اخیرفلسطینیان از داشتن حق قانونی اولیه هر انسانی در کشور خود محروم بودند واین حق را هم اسرائیل جنایتکار علاوه بر غصب کشور فلسطین حق شهروندی هم از مردم مظلوم فلسطین غصب کرده بود به همین دلیل گروههای مقاومت برای به دست آوردن حقوق قانونی خود دست به طوفان الاقصی زدند که برای اسرائیل سنگین وگران آمد در وهله اول اسرائیل با توهم اینکه پیروز میدان خواهد بود پا در میدان جنگ نهاد وهنوز هم با گذشت نزدیک یک سال نتوانسته به اهداف خود در جنگ با غزه برسد وبا بیداری کشورهای جهان بیش از پیش از کرده خود پشیمان است ولی دیگر راه برگشتی ندارد به همین منظور برای اینکه افکار عمومی را از قضیه جنگ غزه دور کند واز بار روانی وتبعات منفی جنگ غزه بکاهد پا در معرکه دیگری نهاد وجنگ با حزب الله لبنان را شروع کرد تا ذهن ها به سمت لبنان معطوف شود .
اسرائیل زخم خورده حزب الله بود واین زخم را از ناحیه سید حسن نصرالله رهبر بزرگ حزب الله لبنان می دانست به زعم اسرائیل بابه شهادت رساندن سید حسن نصرالله مقاومت تسلیم خواهد شد، دست به ترور و شهادت مقام بزرگ مقاومت زدند،غافل از اینکه سید حسن نصرالله یک شخص نیست بلکه یک مکتب است .
ترور فرمانده مقاومت معطوف به این چند ماه چند روزنیست بلکه قبل از جنگ با غزه این قضیه ترور و شهادت در راس امور رژیم منحوس اسرائیل بوده و چندین مورد هم  عملیات برای ترورمرد بزرگ مقاومت داشتند ولی چون ناموفق بود،رسانه ای نشد.
بنابراین برنامه ریزی برای ترور این فرمانده واز بین بردن گروه مقاومت ویا تضعیف روحیه گروههای مقاومت دست به انفجار پیجر های که به زعم مقامات اسرائیلی حزب الله با منفجر کردن پیجرها از بین خواهد رفت کرد .ولی گروه مقاومت حزب الله پیش تر به قضیه پیجرها مشکوک شدن به همین خاطر رژیم صهیونیستی بیش از آنکه به هدف خود نزدیک شوندانفجار پیجرها را در اولویت قرار دادند .وبه کشتار انسانهای بی گناه دست زدند.انسانیت برای اسرائیل مفهومی ندارد، آنچه برای آنها مهم است رسیدن به مقاصد پلید خودشان است. وبرای رسیدن به هدفشان دست به هر عمل خبیثی می زنند.
اوج خباثت اسرائیل را در مهمان کشی در ایران میتوان عنوان کرد که اسماعیل هنییه را در کشور ایران به طرز ناجوانمردانه ای به شهادت رساند .
این اعمال خبیث رژیم فقط با هدف ایجاد ترس ووحشت عمومی ،تضعیف روحیه عمومی مسلمین و گروههای مقاومت ،وناکامی خود در پیروزی در مقابل فلسطین انجام داد که شاید از این طریق بتواند افکار عمومی را با خود همراه وهمسو کند ولی شهادت حسن نصرالله وهویت واقعی این رژیم را بیش از پیش آشکار کرد.
مطالبه خونخواهی این بزرگ مردمقاومت ومردم مظلوم لبنان وفلسطین توسط تمامی انسانهای آزاده گروههای مقاومت را آماده انتقام کرد .
با شایعات و هجمه شبهاتی که در کشور و منطقه در حال وقوع بود نزدیک ترین تحلیل میتوان به این مطلب اشاره کردکه باید بلوغ سیاسی بین همه افکار عمومی و هماهنگی بین دولت ها و ملت ها انجام می‌گرفت تا مطالبه ی
عمومی در جای جای کشور و جهان به صدا دربیایدتانیروهای مسلح اقدام به پاسخ گویی علیه رژیم منحوس پهلوی بکنند .ودر ضمن با احترام به حرف رئیس جمهور محترم که برای آتش بس اسرائیل هیچ گونه پاسخگویی را در آن زمان صلاح ندیدند نیروهای مسلح هم خویشتن داری کردند ولی باشهادت سید حسن نصرالله دست خونخوار اسرائیل برای تمامی اقشار رو شد ووعده صادق ۲بافرمان جهاد عمومی با قدرت به وقوع پیوست .
ناگفته نماندنیروهای مسلح ایران در هر زمان آمادگی کامل برای پاسخ گویی مقابل قدرت های زورگو در منطقه را دارند ولی برای  پذیرش شرایط وآمادگی کل افکار عمومی و هماهنگی سیاست های نظامی زمان ومکان را برآورد می کنند وبا خویشتن داری واحتیاط وارد عمل می شوند.
کمترین نتیجه موشک باران اسرائیل شکستن هیمنه پوچ و توخالی رژیم تا بن دندان مسلح است که دیگر فکر طمع به کشور های منطقه به خصوص ایران نداشته باشد .

انتهای خبر/ع

دیدگاه شما

کانال خبری تلگرامی صبح رزن